Thursday 13 June 2013

Tribute to Syria

Assalamulaikum Readers!

I'll start off with verses from Maher Zain's Hold My Hand (from the Album - Thank you Allah). Full song HERE

'Now we share the same bright sun
The same round moon
Why don't we share the same love
Tell me why not
Life is shorter than most have thought'


Mungkin ade yang belum maklum, 14 Jun 2013 telah diisytiharkan sebagai Hari Untuk Syria dan Hari Syria Sedunia. Selesai sahaja solat jumaat akan diadakan Perhimpunan Aman Solidariti Rakyat Syria dan Penyerahan Memo di hadapan Kedutaan Syria.






Sedarlah, sedang lenanya tidur kita beralaskan tilam dan bantal yang empuk, sedang kita enak menjamu sarapan pagi bersama keluarga, sedang kita sibuk berbincang kereta apa nak beli lepas ni, sedang kita sibuk berbincang tentang movie terbaru di pawagam, & sedang kita masih lagi sibuk berbahas mengenai keputusan PRU 13, pada ketika itu, saudara se-tauhid kita sedang disembelih hidup-hidup oleh regim shiah laknatullah di Syria.





Ada yang secara terang-terangan menghulurkan bantuan kepada pelarian2 Syria seperti Turki dan Jordan (Allah bless them). Ada yang secara terang-terangan menutup mata (Rusia & China menggunakan kuasa veto bagi menghalang campur-tangan PBB). Ketika ini sikap talam dua muka hizbullah telah terserlah. Ketaksuban bashar al-assad dan regime nya sangat mengerikan. They don't spare women, elderly nor children. 


Mujahidah kecil ini disembelih hidup-hidup oleh tentera assad.

Bersyukurlah atas segala kurniaan serta pemberian yang telah diberikan oleh Allah. Hayati nikmat keamanan yang kita ada sekarang. Di samping itu jangan kita lupakan kesengsaraan saudara kita di Palestin, masyarakat Rohingya di Burma dan masyarakat Islam di seluruh dunia am nya. Mungkin tidak banyak yang dapat kita hulurkan selain doa. Doa adalah senjata orang mukmin. Semoga Allah menurunkan pertolongan kepada para Mujahidin yang berjuang demi agama-Nya. Semoga negara kita akan kekal aman dan makmur inshaAllah. FREEDOM FOR SYRIA!




No comments:

Post a Comment

Itinerary : Myanmar Adventure (19.01.2018 - 28.01.2018)

" Our only limitations are those we set up in our own minds " ---------- xxxxx ---------- 19.01.2018 (Friday) ...